2010. szeptember 7., kedd
Vörös húsokkal az Alzheimer ellen Nyomtatás E-mail
2010. jĂşnius 9., szerda
ImageKorábbi kísérletek során már bebizonyosodott, hogy a vörös húsokban nagy mennyiségben előforduló metionin nevű aminosav fogyasztása növelheti az Alzheimer kialakulásának esélyét. Most egy friss kutatás azt állítja, hogy akár vissza is fordítható a folyamat.

Temple Egyetem munkatársai megfigyelték, hogy a korai stádiumú Alzheimer-kóros betegek esetében az egészséges diéta bevezetése kifejezetten pozitívan hathat a kór terjedésének megakadályozására- írja az Orinetpress. Úgy tűnik ugyanis, hogy az életmódváltásnak köszönhetően jelentősen lelassítható, vagy akár vissza is fordítható az Alzheimer terjedése.

Az egereken elvégzett vizsgálatok során kiderült, hogy a metioninban gazdag diétát követő, egészséges ételekre való váltás hihetetlen eredményekkel járhat. Az állatoknál ugyanis stabilizálta, sőt egyes esetekben vissza is fordította az Alzheimer első tüneteit - írja a Journal of the Federation of American Societies for Experimental Biology.

A kísérletek is bizonyítják: agyunk képes számos rossz folyamatot visszafordítani, ha odafigyelünk egészségünkre. Az Alzheimer esetében például már az egészséges táplálkozás betartása is sokat segíthet.

 Szóljon hozzá elsőként!

Kapcsolódó anyagaink:

 
Új hirdetések
Új a fórumon
Körkérdés
Mit vár, milyen lesz az idősek helyzete az új kormány alatt?